Тату, я в Одесі!
Алевтина Кахідзе
25
.
05
.
2024
—
28
.
02
.
2025
Про виставку
Алевтина Кахідзе розмірковує щодо питань деколонізації та долі України і Грузії через індивідуальний життєвий вибір декількох поколінь своєї родини у ХХ і ХХІ столітті: від Голодомору, який змусив її рідних покинути Вінничину та осісти на Донбасі, через Другу світову війну, російську агресію проти Грузії 2008 року та напад росії на Україну в 2014 році — аж до обстрілів Покровська в січні 2024-го, від яких постраждали найближчі родичі мисткині.
Одеса має особливе значення для художниці, адже саме тут познайомилися її батьки. Мати Алевтини приїхала сюди з Донбасу, бо завжди хотіла жити біля моря, а батько — з Грузії, щоб навчатися в морській академії. Згодом вона повернулася в Жданівку, а він — у Батумі. У фільмі «Все нормально?», знятому в Одесі на початку 2024 року, мисткиня проводить екскурсію містом для батька, якого давно немає в живих. «Це все через море», — повторює у фільмі художниця, поєднуючи розповідь про персональну історію з історіями країн.
«Проєкт “Тату, я в Одесі!” є простором розмови між декількома пластами історичного часу, минулим і сьогоденням, коли в дзеркалі російсько-української війни раптово стає видимим те, що не було очевидним 20, 40, 80 років тому, — кажуть кураторки виставки Оксана Довгополова і Катерина Семенюк. — Чому доньці та батьку саме сьогодні треба зустрітися в Одесі? Їй дуже важливо розповісти йому те, чого він не бачив. Не бачив, як росія напала на Грузію в 2008-му, а згодом і на Україну. Не знає, що в 2019 році мама померла на блокпості між Україною та окупованою територією. Не знає, що в Одесі тепер говорять українською. Приватна історія дає можливість побачити те, чого не видно в підручнику історії. Стосунки двох колонізованих народів з імперією відкидають химерні тіні на долі окремих людей. Історія однієї родини дивовижним чином віддзеркалює історію ХХ століття — і те, що імперія робила і робить з кожним, хто опиняється під її контролем».
Все нормально? / All Good?
2024, відео, 20’
Відеоперформанс на основі реальних подій
Ідея та сценарій — Алевтина Кахідзе
Адаптація, зйомка, постановка — Роман Хімей
Звукорежисер — Павло Літовкін
Колорист — Вадим Худолій
Хореографія — Кристина Шишкарьова
Одяг — GA.EVA
Алевтина Кахідзе
Алевтина Кахідзе (1973) — мультидисциплінарна художниця, яка у своїй практиці звертається до перформансу, малюнка, відео, кураторства та досліджує споживацтво, рослинну культуру, фемінізм і життя в зонах конфлікту. Народилася в Жданівці Донецької області, живе і працює в Музичах у Київській області. Її роботи перебувають у колекціях Tate Modern, Museum of Contemporary Art Antwerp – M HKA, Kunstmuseum Liechtenstein, SCHUNCK Museum, Art Collection Telekom, Національного художнього музею України та інших. Брала участь у проєкті «Діалоги» в рамках EuroFestival у Ліверпулі (2023), бієнале Manifesta 14 (2022) та Manifesta 10 (2014), 7-й Берлінській бієнале (2012). Співпрацювала з такими інституціями, як Albertinum, Centre Pompidou, KW Institute for Contemporary Art, Ujazdowski Castle, Whitechapel Gallery та іншими.
Кураторки: Оксана Довгополова, Катерина Семенюк
Організатори: Минуле / Майбутнє / Мистецтво
Координатори проєкту: Олександра Шевцова, Олексій Воронко
Коли:
25
.
05
.
2024
о
15:00
Де:
Софіївська, 5а
Вартість:
150/75₴
Зустрінемося в Одеському художньому!