Данило Мовчан. Де твоє жало?!

Данило МовчанДе твое жало?! Данило Мовчан – львівський художник, який на початку повномасштабного вторгнення змінює свою іконографічну мову. Звертаючись до знайомих символів та знаків, у своїх воєнних щоденниках, він трансформує свій власний досвід розповсюджуючи його на біблійні сюжети. Знайомі образи проходять трансформацію, але при цьому зберігають повсякденну духовність, у якій живе людина. З часом ми […]

Василь Дмитрик. Зберігати вічно. Не розкривати

Василь Дмитрик. Зберігати вічно. Не розкривати Серія цифрових колажів «Знайдені суб’єкти» була створена Василем Дмитриком напочатку повномасштабної війни. Шок першої реакції посилювався щоденними спостеріганнями за фронтовими стрімами, які не знали журналістської професійної етики на зображення масової екстермінації. Ця ситуація щоденного спостерігання зрівнює травму учасника та травму свідка. Саме тому у березні 2022 року Дмитрик вирішив […]

Дмитро Євсєєв. Палімпсест

Серія графічних робіт Дмитра Євсєєва «Палімпсест» був створений навесні 2022 року та демонструє спільну рису українського воєнного мистецтва: вимушена зміна, притаманних художнику медіумів. Початок війни для Євсєєва унеможливив форматний живопис та вимагав пошуку нових технік. Історики називають палімпсестом нашарування текстів у середньовічних манускриптах. Ця метафора дозволила Євсєєву відобразити послідовність слів та дій , які призвели […]

Ігор Гора. Чому перерване життя загарбника барвисто сяє фарбами?

Серія цифрових колажів одеського фотографа Ігоря Гори був створений у квітні-травні 2022 року. Зазвичай, працюючи з колажом, Гора використовує власні фотографії. Обмеженість доступу до лінії фронту вимусила художника працювати з вернакулярною фотографією з військових пабліків, які фіксують наслідки щоденних бойових зіткнень. Єдиною етичною рамкою для цього проєкту стала об’єктивація тіл загиблих окупантів. Таємничі задоволення споглядання […]

ДОВІЙНИ

«Довоєнний» 2021 рік ми готували нову хвилю. Дарування художників та колекціонерів, безвідмовна підтримка Marazli Club та цільова бюджетна програма, яку Олександр Ройтбурд організував за два місяці до своєї смерті — збагатили музей на шістсот сімдесят нових експонатів. Частину публіка вже побачила у новій експозиції «Від двадцятих до двадцятих». За сухим музейним зворотом «нова одиниця зберігання» […]

Школа юного музейника. Онлайн

Одеський національний художній музей запрошує всіх маленьких поціновувачів та поціновувачок мистецтва долучитися до нашого онлайн-курсу Школи юного музейника «Первісне мистецтво та Стародавній світ».

Микола Глущенко «Остання свобода»

Микола Глущенко«Остання свобода» Біографія Миколи Глущенка схожа на авантюрний роман: у ній знайшлось місце затяжній еміграції, агентурній діяльності, численним закордонним мандрівкам і плідній творчості. За життя митець створив понад 10 тисяч полотен. Виставка «Остання свобода» познайомить одеського глядача з пізнім періодом діяльності митця — останні 20 років його життя. Микола Глущенко Микола Глущенко (1901, Новомосковськ, […]

Спецфонд: репресоване мистецтво

На виставці представлені 80 робіт із зібрання НХМУ, які були законсервовані наприкінці 1930-х і протягом багатьох десятків років були приховані від публіки.

«Ексгумація» соцреалізм з колекції ОХМ

Новий виставковий проект логічно продовжує щойно закриту виставку «Спецфонд: Репресоване мистецтво», яка знайомила одеську публіку з мистецтвом забороненим, вилученим на довгі десятиліття з історії, наукового обігу і експозицій музеїв.

Андрій Достлєв, Лія Достлєва. «Мені досі соромно викидати їжу — бабуся розповідала мені про Голодомор»

У рамках проєкту художники впродовж двох місяців документували сліди всієї їжі, яку з тих чи інших причин викидали. З цієї документації вони зробили колажі з фрагментами знайдених світлин, на яких присутні елементи пейзажу. В такий спосіб митці опрацьовують відчуття сорому, яке виникає під час викидання їжі — навіть тієї, яка б нікому не допомогла і нікого б не врятувала.